Vuoden Palvelija 2011

23.9.2011

Asko Lepola,  Lempäälän Rotaryklubi, presidentti 2010-2011:

Lempäälän Pandat Vuoden Palvelija

Vuoden Palvelija valitaan vuosittain Lempäälän Rotaryklubin toimesta ja julkistetaan näin syksyllä vuosijuhlan yhteydessä. Valintoja on tehty vuodesta 1982 lähtien ja aina on löytynyt henkilö tai yhteisö, joka on esimerkillisesti toteuttanut pyyteettömän palvelun ihannetta. Tämän vuoden valinta Vuoden Palvelijaksi on Lempäälän Pandat ry. Se toimii monin tavoin paikkakunnan liikunnan vireyttämiseksi.

Lempäälän Pandat ry on perustettu 5.10.1978. Perustamisessa alkuunpanijoita olivat mm. liikunnanopettajat Raija Rantala ja Kerttu Kuusi. Mainittakoon, että perustamisvaiheen neuvonantajiksi kutsuttiin naisvoimistelugurut Aune Piippo ja Liisa Hietalahti.

Lempäälän Pandat ry on 33 vuoden ajan tarjonnut monipuolista liikuntaa kaikenikäisille. Nuorimmat jäsenet ovat kolmivuotiaita. Viikoittain seura liikuttaa jäseniään 25 eri ryhmässä ja seuran jäsenmäärä on 380.

Kuluvana kesänä pandoja osallistui Sveitsin Lausannessa suureen kansainväliseen voimistelutapahtumaan ja ensi kesänä on tarkoitus lähteä vastaavaan tapahtumaan Italian Riccioneen.

Vuoden Palvelijan valinnalla haluamme tuoda esiin henkilöitä tai yhteisöjä, joiden panos on merkittävä ja hyödyttää monin tavoin yhteiskunnan toimintaa. Ne ovat pyyteettömästi taustalla tekemättä omasta panoksestaan numeroa.

Huomionosoituksen, taiteilija Kalevi Kankaalan suunnitteleman taulun, vastaanottavat seuran puheenjohtaja Suvi Ahtee ja sihteeri Kaisa Annala.