Vuoden Palvelija 2010

Hilkka Salo Vuoden Palvelija 2010

Narvan markkinoiden ja monien muidenkin vesilahtelaisten tapahtumien ahkerana toimijana on nainen. Nainen, jonka olemuksesta heijastuu palvelutahto: ”Miten voisin päivittäisessä työssäni olla ystävällisempi ja avuliaampi muita ihmisiä kohtaan”. Tämä nainen on Hilkka Salo.

Vuoden Palvelija valitaan vuosittain Lempäälän Rotaryklubin toimesta ja julkistetaan näin syksyllä vuosijuhlan yhteydessä. Valintoja on tehty vuodesta 1982 lähtien ja aina on löytynyt henkilö tai yhteisö, joka on esimerkillisesti toteuttanut pyyteettömän palvelun ihannetta. Tämän vuoden valinta Vuoden Palvelijaksi on Hilkka Salo Vesilahden Narvasta. Hän toimii monin tavoin paikkakunnan vireyttämiseksi eri yhteisöjen kautta. Lisäksi hän on ollut yksi keskeinen talkootyön organisoija monissa kotiseutunsa hankkeissa.

Tähti-Nuorisoseura Vesilahdessa on ollut Hilkka Salon elämässä suuri harrastuksen kohde. Luottamustehtävät siinä, kiinteistöjen runsaus sekä niiden kunnostus, ovat vaatineet paljon aikaa ja huolehtimista. Tätä nykyä hän on seuran sihteeri.

Erikoisen merkittäviä ja vaativia tehtäviä on tuonut viiden vuoden välein toistuvien Narvan Markkinoiden valmistelut ja toteutukset sekä markkina-alueen kehittely rakentamisineen. Viimeksi tämän kesän, 2010, markkinoiden kokonaisvaltainen hallinnointi; talkoolaisille kahvinkeitosta seuran taloudenhoitoon, on ollut Hilkan vastuulla. Tietenkin asioiden tekemiseen on osallistunut monia henkilöitä ja paljon talkooväkeä (n. 400 henkilöä), mutta nyt olemme halunneet kohdistaa huomiota Hilkka Salon merkittävään panokseen, totesi Pekka Mäenpää edellisen kauden rotarikauden hallituksen tekemästä valinnasta.

Vuoden Palvelijan valinnalla haluamme tuoda esiin henkilöitä tai yhteisöjä, joiden panos on merkittävä ja hyödyttää monin tavoin yhteiskunnan toimintaa. He ovat pyyteettömästi taustalla, tekemättä omasta panoksestaan numeroa, mainitsi edellisen kauden presidentti Pekka Mäenpää.

28.9.2010 JK, VV